זאב טננבאום

תאריך לידה: 21-08-1937 תאריך פטירה: 09-10-1973
זאב טננבאום

זאב, בן מרים ועמנואל, נולד ביום י"ד באלול תרצ"ז (21.8.1937) בלייפציג שבגרמניה ועלה ארצה עם משפחתו בשנת 1939. הוא למד בבית-הספר היסודי "יהל"ם" ברמת-גן, ואחרי-כן המשיך את לימודיו בבית-הספר המקצועי "שבח" בתל-אביב, במגמה של נגרות. עוד בילדותו של זאב בלטו אהבתו וכישרונו למוסיקה ולעבודות-יד. כילד החל ללמוד מוסיקה; תחילה ניגן בחלילית ואחרי-כן בחצוצרה. זאב (שרבים כינוהו "זאבי'ק") היה חבר תנועת "הצופים" ברמת-גן. היו לו חברים רבים מבית-הספר, מהתנועה ומבין ילדי השכנים. כשלמד בבית-הספר המקצועי היה פעיל בגדנ"ע אוויר, ובמסגרת זו סיים קורס לטיסנאות. זאב אהב לגלף בעץ והיה לו גם כישרון לציור. הוא אהב ילדים והיה אוהב אדם בכלל. כן רחש אהבה רבה לבעלי-חיים, והיה מטפל בכל בעל-חיים עזוב שנקרה בדרכו; אף הכלב שגידל בביתו היה אסופי. גם בזמן שלמד בבית-הספר "שבח" וגם בזמן ששירת בצבא הוסיף זאב ללמוד נגינה.

זאב גויס לצה"ל בסוף אוקטובר 1955 והוצב לחיל השריון. לאחר הטירונות הוסמך כתותחן טנק בגדוד שריון. בזמן שהשתלם בקורס מפקדי טנקים, השתתף במבצע סיני בקרב על רצועת עזה. לאחר שסיים את הקורס הזה ולאחר שהשתלם בקורס מדריכי תותחנות, הוצב בבית-הספר לשריון כמדריך תותחנות. מפקדו בתפקיד זה העריכו כחייל טוב, התופס ומבין במהירות, מבוגר ואחראי, ממושמע ועצמאי, בעל כושר ארגוני ויעיל בעבודתו, מסור לתפקידו, משתדל ומבצע כל דבר כמיטב יכולתו. לבקשת מפקדיו המשיך זאב ומילא תפקיד זה חצי שנה במסגרת צבא הקבע.

לאחר השחרור, השתתף כנגן בקונצרט עם התזמורת הפילהרמונית הישראלית והמנצח קרלו מריה ג'וליני המליץ שיצא להשתלם בחו"ל. בשנת 1959 נסע זאב ללמוד מוסיקה בבית-הספר הגבוה לאמנויות במינכן. הוא עשה שם שש שנים וכאשר שב ארצה, הצטרף כנגן חצוצרה לתזמורת האופרה הישראלית. הוא רצה להתקבל לשירות מילואים לתזמורת צה"ל ועבר בהצלחה את מבחן הכניסה. לדברי מפקד תזמורת זו, היה זאב נגן חצוצרה ברמה גבוהה מאוד. אולם מפקדיו בחיל השריון לא הסכימו לוותר עליו. בעת שעבד באופרה, הקליט עם התזמורת הסימפונית של רשות השידור, הדריך והורה מוסיקה לבני-נוער בתל-אביב, ברמלה ובלוד. הוא השקיע מאמץ רב בעבודת ההוראה והתייחס אליה בחרדת קודש. בשירות מילואים הוצב כמש"ק טנק שרמן בגדוד שריון, ועם הגדוד הזה לחם במלחמת ששת הימים בחזית ירושלים. במלחמת ההתשה שירת במילואים במוצבים שלאורך תעלת סואץ. בשנת 1968 התחתן ועשה מספר חודשים בחוץ-לארץ. כשפרצה מלחמת יום-הכיפורים, נקרא זאב ליחידתו והשתתף עמה בקרבות הבלימה נגד הסורים ברמת-הגולן. בקרב שהתחולל ביום י"ג בתשרי תשל"ד (9.10.1973) בציר הנפט ליד חושניה, נפגע הטנק שלו פגיעה ישירה והוא נהרג. הוא הובא למנוחת-עולמים בבית-העלמין בקרית-שאול. השאיר אחריו אשה, אם, אח ואחות. לאחר נופלו הועלה לדרגת רב-סמל.